Chevron και Delek αναλαμβάνουν κατασκευή αγωγού Ισραήλ-Αιγύπτου. Επεται σύνδεση με Τουρκία

το άρθρο αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού εικάζουμε ότι η επόμενη κίνηση της Chevron θα είναι η προσπάθεια σύνδεσης αυτού του έργου με τον αγωγό Baku-Ceyhan, θεωρούμε ότι η καινούργια κυβέρνηση των ΗΠΑ ασκεί ασφυκτικές πιέσεις στο Ισραήλ για να κάμψει την αντίδρασή του σε αυτήν την προοπτική.

Σχετικές δηλώσεις:

Για την εκ νέου προοπτική ενεργειακής συνεργασίας Ισραήλ – Τουρκίας μέσω της κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου μίλησε ο υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ Γιουβάλ Στάινιτς στο πλαίσιο συνέντευξής του στο CNBC.

Προϋπόθεση

Προϋπόθεση, όπως είπε, για να καταστεί κάτι τέτοιο εφικτό είναι να αλλάξει συμπεριφορά η Τουρκία με κάποιους από τους γείτονές της.

«Θέλω να αναφερθώ σε δυο περιφερειακές δυνάμεις, το Ιράν και την Τουρκία» είπε ο κ. Στάινιτς.

«Αναφορικά με την Τουρκία, όταν ανέλαβα υπουργός Ενέργειας, πριν περίπου πεντέμισι χρόνια, συνάντησα τον πρόεδρο Ερντογάν στον Λευκό Οίκο, σε συνέδριο που διοργάνωσε ο πρόεδρος Ομπάμα το 2016», πρόσθεσε.

«Εκεί συναντήθηκα με τον Ερντογάν και συζητήσαμε την πιθανότητα για εξαγωγή του ισραηλινού φυσικού αερίου στην Τουρκία μέσω ενός αγωγού. Είχαμε και συζητήσεις με ειδικούς του τουρκικού υπουργείου Ενέργειας. Δυστυχώς, δεν κατέληξαν πουθενά, ωστόσο είμαστε έτοιμοι να δώσουμε μια δεύτερη ευκαιρία» εξήγησε ο ισραηλινός υπουργός Ενέργειας.

«Να αλλάξει τη στάση της»

Τόνισε, ωστόσο, ότι «Προσωπικά, ελπίζω η Τουρκία να αλλάξει την περιφερειακή της στάση στην αντιπαράθεσή της με ορισμένους από τους γείτονές της προς την κατεύθυνση της περιφερειακής συνεργασίας».

«Μέσα από αυτήν την προοπτική θα είμαι χαρούμενος αν δω την Τουρκία ικανή να συμμετάσχει στο Φόρουμ Φυσικού Αερίου της Ανατολικής Μεσογείου. Αυτό θα είναι καλό για την εμπορική συνεργασία και ποτέ δεν κλείσαμε την πόρτα στην τουρκική συμμετοχή» κατέληξε ο κ. Στάινιτς.

πηγή άρθρου: https://economytoday.sigmalive.com/epiheiriseis/energeia/33585_chevron-kai-delek-mpainoyn-gia-ta-kala-stin-anatoliki-mesogeio

Chevron και Delek μπαίνουν για τα καλά στην Ανατολική Μεσόγειο

Οι ενεργειακές εταιρείες ρίχνουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια επιπλέον στα ενεργειακά της Ανατολικής Μεσογείου.

Επιμέλεια: Ξένιος Μεσαρίτης

Η Chevron Corp. και άλλες εταιρείες που εμπλέκονται στο ενεργειακό πρόγραμμα του Ισραήλ θα επενδύσουν περίπου 235 εκατομμύρια δολάρια σε αγωγούς για την εξαγωγή καυσίμων στην Αίγυπτο, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg.

Οι εταιρείες που έχουν τα δικαιώματα εξόρυξης των οικοπέδων Leviathan και Tamar, που βρίσκονται στα ανοικτά των ακτών της Μεσογείου του Ισραήλ, υπέγραψαν μια συμφωνία σύμφωνα με την οποία η Israel Natural Gas Lines Ltd. θα δημιουργήσει έναν νέο υποθαλάσσιο αγωγό και θα επεκτείνει ορισμένους από τους υπάρχοντες, σύμφωνα με δήλωση της Delek Drilling LP, η οποία είναι μέτοχος και στα δύο οικόπεδα.

Η INGL θα κατασκευάσει έναν αγωγό μεταξύ των παράκτιων πόλεων του Ισραήλ Ashdod και Ashkelon, κοντά στα σύνορα της Λωρίδας της Γάζας. Μαζί με την επέκταση άλλων γραμμών, θα επιτρέψει στους εταίρους να στέλνουν έως και 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως στην Αίγυπτο, δήλωσε η Delek.

Η νέα διαδρομή θα κοστίσει 738 εκατομμύρια shekel (228 εκατομμύρια $), δήλωσε η Delek. Οι εταιρείες φυσικού αερίου θα πληρώσουν για το 56% του νέου αγωγού και θα παρέχουν εγγυήσεις για τη χρηματοδότηση που αναλαμβάνει η INGL για να καλύψει τα υπόλοιπα.

Οι εταιρείες ενέργειας έχουν αυξήσει τις επενδύσεις φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο την τελευταία δεκαετία, αναφέρει το Bloomberg

H Chevron αγόρασε την Noble Energy Inc. για περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, σε μεγάλο βαθμό για να αναλάβει τo Leviathan, τον μεγαλύτερο τομέα του Ισραήλ και στο Tamar, το δεύτερο μεγαλύτερο.

Η Αίγυπτος σκοπεύει να εξάγει φυσικό αέριο που αγοράζει από το Ισραήλ, καθώς και αυτό από το δικό του γιγαντιαίο πεδίο Zohr, στην Ευρώπη. Θα στείλει το καύσιμο σε υπερψυκτική μορφή, γνωστό ως υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Οι εταίροι στα ισραηλινά οικόπεδα είχαν συμφωνήσει προηγουμένως να εξάγουν 44 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στο αραβικό έθνος για οκτώ χρόνια, με τις ροές να ξεκινούν μεταξύ Ιουλίου 2022 και Απριλίου 2023.

«Το γεγονός ότι πληρώνουμε το μεγαλύτερο μέρος του κόστους που απαιτείται για την κατασκευή του νέου αγωγού αντικατοπτρίζει την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη που έχουμε στη συνέχιση της αύξησης των εξαγωγών προς τις χώρες της περιοχής», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Delek Yossi Abu στη δήλωση.

Η Chevron είναι ο χειριστής και των δύο τομέων και κατέχει το 39,7% του Leviathan και του 32,5% του Tamar. Η Delek κατέχει το 45,3% του Leviathan και το 22% στο Tamar.

20.01.2021

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ EastMed Strategic Studies Institute

Υπενθυμίζουμε ότι η Chevron εξαγόρασε την Noble Energy, ισραηλινών συμφερόντων, η οποία αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, κυρίως λόγω της τελμάτωσης του έργου του EastMed. Θεωρούμε ότι η ασφυκτική πίεση της Γερμανίας σε βάρος του Ισραήλ, αλλά και ο ρόλος της Chevron ως συνιδιοκτήτριας του αγωγού Baku-Ceyhan, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην ματαίωση του έργου του EastMed, ένα έργο που είχε την προσωπική σφραγίδα της Κυβέρνησης Τράμπ, από τα έργα της οποίας θέλει πάσει θυσία να αποστασιοποιηθεί ο εξόχως φιλότουρκος νέος φερόμενος ως πρόεδρος των ΗΠΑ.

Ελπίζουμε ο Θεός να λυπάται την Ελλάδα και να μας προφυλάξει από αυτούς στους οποίους σχεδόν όλο το πολιτικό κατεστημένο της Πατρίδας μας θεώρησε ως “σωτήρες” …..

Προς το παρόν, οι καλοπληρωμένοι από την ΜΙΤ σύμβουλοι της νέας ηγεσίας των ΗΠΑ τρίβουν τα χέρια τους με τις προμήθειες που θα λάβουν από τις νέες μπίζνες που ετοιμάζει η οικογένεια Ερντογάν.

Μπορείτε να διαβάσετε και παλαιότερο άρθρο που αναδημοσιεύσαμε εδώ :

Αλλά ως γνωστόν η Ελλάδα δεν επιθυμεί να εκμεταλλευτεί τον πλούτο που της προσφέρουν τα ενεργειακά της αποθέματα, προτιμά να εισάγει από την Γερμανία άχρηστες και πανάκριβες ανεμογεννήτριες με ελάχιστη απόδοση ενέργειας, μιάς και αυτό είναι politically correct….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.