Υπερδιπλασιάζεται η επιδότηση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις

ο μήνυμα της κυβέρνησης είναι ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την κοινωνία ώστε να μη μείνει κανένας απροστάτευτος από την ενεργειακή κρίση που μαίνεται στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε μια ακόμη δέσμη μέτρων:

  • Για τους οικιακούς καταναλωτές ρεύματος και τις επιχειρήσεις που ηλεκτροδοτούνται από το δίκτυο χαμηλής τάσης η επιδότηση αυξάνεται για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο στα 39 ευρώ το μήνα, από 9 ευρώ που ήταν το Σεπτέμβριο και 18 ευρώ τον Οκτώβριο, με όριο κατανάλωσης πάντα τις 300 κιλοβατώρες το μήνα. Για τους δικαιούχους Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου η επιδότηση γίνεται 45 ευρώ μηνιαίως, από 24 τον Οκτώβριο.
  • Για τους καταναλωτές φυσικού αερίου, πέρα από την αύξηση του επιδόματος θέρμανσης (στα 170 εκατ ευρώ από 80 εκατ.) και την έκπτωση 15 % για την οικιακή κατανάλωση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, θα εφαρμοστεί αναστολή των τελών χρήσης δικτύου για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Για ένα νοικοκυριό με κατανάλωση 2 μεγαβατώρες το μήνα, η μείωση θα είναι 20-40 ευρώ το μήνα. Τα τέλη θα επιβληθούν από το 2022, όταν αποκλιμακωθούν οι τιμές του φυσικού αερίου.
  • Για τις επιχειρήσεις (βιομηχανία χαμηλής και μέσης τάσης, λοιπές χρήσεις μέσης τάσης) αναστέλλονται για 5 μήνες (από Νοέμβριο μέχρι και Μάρτιο 2022) οι χρεώσεις των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας. Έτσι διευκολύνεται η ρευστότητα των επιχειρήσεων με ποσό ύψους 63 εκατ. ευρώ. Τα τέλη θα καταβληθούν όταν αποκλιμακωθούν οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας στο Χρηματιστήριο και μετά από αξιολόγηση των αναγκών του λογαριασμού ΥΚΩ (οι οποίες περιορίζονται όσο προχωρούν οι διασυνδέσεις των νησιών).

Για τη χρηματοδότηση των νέων μέτρων, το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης θα ενισχυθεί με επιπλέον κεφάλαια που θα προέλθουν από τους πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Οι συνολικοί πόροι που θα διατεθούν στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης θα ανέλθουν σε 620 εκατ. ευρώ για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2021.

Ψηφιακή  αναβίωση της Αρχαίας Ολυμπίας

Κυριάκος Μητσοτάκης, εγκαινιάζοντας το έργο της ψηφιακής αναβίωσης της Αρχαίας Ολυμπίας:

  • «Πριν από 21 μήνες, … συναντήθηκα για πρώτη φορά, στο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, με τον πρόεδρο της Microsoft, τον κ. Brad Smith. Συζητήσαμε τότε για πολλά, για τη δυνατότητα της εταιρείας να επενδύσει στην πατρίδα μας. Έπεσε όμως τότε και στο τραπέζι, από εμένα, η ιδέα να συνεργαστούμε με την Microsoft σε ένα εμβληματικό πρότζεκτ το οποίο πάντα τριγυρνούσε στο μυαλό μου εδώ και πολλά χρόνια: πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη σύγχρονη τεχνολογία και να αναδείξουμε με νέο τρόπο την πολιτιστική μας κληρονομιά».
  • «Η Microsoft συμφώνησε αμέσως, αγκάλιασε αυτή την ιδέα και φυσικά, ο τόπος τον οποίο διαλέξαμε από κοινού ήταν -στο δικό μου το μυαλό τουλάχιστον- αυτονόητος. Η Ολυμπία, ως παγκόσμιο σύμβολο των πανανθρώπινων αξιών που πρεσβεύει ο κλασικός Ελληνισμός».
  • «Όραμά μου είναι αντίστοιχες εμπειρίες να μπορέσουμε να δρομολογήσουμε για όλους τους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους. Τώρα που αποδείξαμε πια ότι αυτό το όραμα μπορεί να γίνει πράξη, τώρα που γεφυρώσαμε το χάσμα το οποίο μπορεί στο παρελθόν να χώριζε τον κόσμο των κλασικών σπουδών από τον κόσμο της τεχνολογίας. Η πρόκληση είναι μπροστά μας και σας διαβεβαιώνω ότι θα την αγκαλιάσουμε με θέρμη».

Το έργο στη γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων, με τίτλο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος» είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Microsoft, με τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και επαυξημένης πραγματικότητας.

  • Επιτρέπει στους θεατές σε όλο τον κόσμο να εξερευνήσουν την Αρχαία Ολυμπία όπως ήταν πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια μέσω διαδραστικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, μέσω περιήγησης στην ψηφιακή μορφή του ιστορικού χώρου σε υπολογιστή, καθώς και μέσω της έκθεσης του Microsoft HoloLens 2, που στεγάζεται στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθηνών.
  • Το έργο αποκαθιστά ψηφιακά 27 μνημεία, μεταξύ αυτών το Στάδιο, τους ναούς του Δία και της Ήρας και το εργαστήριο του Φειδία, ενώ επιτρέπει στον επισκέπτη να περπατήσει στους δρόμους του ιερού σε μια από τις πιο σημαντικές περιόδους της Ιστορίας.

Υλοποιείται με συνέπεια η Εθνική Στρατηγική για το Μεταναστευτικό

Η Εθνική Στρατηγική για το Μεταναστευτικό, όπως αποτυπώθηκε από την πρώτη στιγμή που η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ανέλαβε τα ηνία της χώρας, υλοποιείται με συνέπεια και παρουσιάζει μετρήσιμα αποτελέσματα. Είναι η πρώτη φορά που στο Μεταναστευτικό οι εξαγγελίες δε “μένουν στα λόγια”.

  • Ολοκληρώνουμε ένα σύγχρονο εθνικό σύστημα υποδοχής στα σημεία εισόδου, με τις νέες κλειστές ελεγχόμενες δομέςπου κατασκευάζονται με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
    • Δομές που μπορούν να εγγυηθούν την ασφάλεια των διαμενόντων, των εργαζομένων, καθώς και των τοπικών κοινωνιών.
    • Δομές μακριά από τον αστικό ιστό που προσφέρουν αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης.
    • Δομές που βάζουν οριστικό τέλος στην Μόρια, στη ΒΙΑΛ, στο Βαθύ και στην περίοδο της διεθνούς ανυποληψίας για τη χώρα μας.
    • Οι νέες ΚΕΔ έχουν διακριτούς χώρους για γενικό πληθυσμό, ευάλωτες ομάδες και Προαναχωρησιακό Κέντρο Κράτησης για τους προς επιστροφή παράνομους μετανάστες.
  • Περιορίζουμε δραστικά τις επιπτώσεις της μεταναστευτικής κρίσης στις τοπικές κοινωνίες, δημιουργώντας χρηματοδοτικά εργαλεία για την ενίσχυση των υπηρεσιών και την κατασκευή έργων υποδομής σε Δήμους, που στα διοικητικά τους όρια λειτουργούν δομές φιλοξενίας. Συγκεκριμένα, το σύνολο των ανταποδοτικών τελών και αποζημιώσεων για τη διετία 2020-2021 ανέρχεται σε περισσότερα από 31 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έχουν εγκριθεί 17,9 εκατομμύρια ευρώ για 57 έργα σε 30 δήμους από το Ταμείο Αλληλεγγύης.
  • Προχωράμε σταδιακά στην αποσυμφόρηση των πολύπαθων νησιών μας, αλλά και της ενδοχώρας, διασφαλίζοντας μια ίση κατανομή των αιτούντων άσυλο στις περιφέρειες της χώρας.
    • Σε συνδυασμό με την κατά 90% μείωση των μεταναστευτικών ροών σε σύγκριση με το 2019, σήμερα, όλες σχεδόν οι περιφέρειες της χώρας φιλοξενούν κάτω από 1% των αιτούντων ασύλου ανά την επικράτεια.
    • Ο δίκαιος επιμερισμός των βαρών αποτελούσε και αποτελεί το ελάχιστο χρέος μας προς τις περιοχές που έχουν πληρώσει ιδιαίτερα υψηλό τίμημα.

Δύο χρόνια μετά, η χώρα μας έχει ανακτήσει τον έλεγχο του Μεταναστευτικού. Αφήνει πίσω της οριστικά τη δυσπιστία και την αναποτελεσματικότητα στη διαχείριση του. Σχεδιάζει ένα “αύριο” με σιγουριά και αισιοδοξία. Με γνώμονα το συμφέρον των Ελλήνων, συνεχίζουμε!

Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Αλλάζουν όλα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ. Οι ασφαλισμένοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι, δεν θα χρειάζεται και δεν πρέπει να καλούν πλέον σε επιμέρους υπηρεσίες και καταστήματα. Όλη η πληροφόρηση, που χρειάζονται, θα δίνεται μέσω του 1555.

  • Δεν πρόκειται απλώς για ένα μεγάλο τηλεφωνικό κέντρο, αλλά για ένα σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης, που θα βασίζεται στο λεγόμενο ticketing.
  • Στις 100 ημέρες που έχει λειτουργήσει πιλοτικά το 1555 μέχρι τώρα, έχουν γίνει περίπου 400.000 κλήσεις και έχει εξυπηρετηθεί το 96%.
  • Το χάος ξεκινά να δίνει τη θέση του στην οργάνωση, στο σύστημα και στη μέθοδο, με τελικό ωφελούμενο τον πολίτη. Αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική στη πράξη.
  • Μόνο ο ΕΦΚΑ καλείται να εξυπηρετήσει καθημερινά πάνω από 6,5 εκατομμύρια άμεσα ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Αν προσθέσουμε και το πλήθος των έμμεσα ασφαλισμένων, αλλά και των πολιτών που συναλλάσσονται με τους υπόλοιπους φορείς, τότε το κοινό που καλύπτεται δυνητικά από το 1555 αγγίζει το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού.

Από εκεί που:

  • Είχαμε τηλεφωνικά κέντρα με ωράρια Δημοσίου και με χρέωση για τον πολίτη, τώρα έχουμε έναν τηλεφωνικό αριθμό που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν για όλους.
  • Είχαμε 800 κλήσεις την ημέρα στον ΕΦΚΑ, τώρα απαντώνται καθημερινά 4.700 κλήσεις, εξαπλάσιος δηλαδή αριθμός. Και εκεί που ο μέσος χρόνος αναμονής ήταν στα 20 λεπτά τώρα έχει προσγειωθεί στα 15 δευτερόλεπτα.
  • Δεν σήκωναν τα τηλέφωνα ή τα σήκωναν με μέσο χρόνο αναμονής τη μισή ώρα, ο ΕΦΚΑ έχει ξεκινήσει ο ίδιος να καλεί τον πολίτηγια να του δώσει απάντηση στο ερώτημά του. Μιλάμε για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας.

Τα επόμενα βήματα

  • Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητά για το 1555, όπως και η δυνατότητα chat μέσα από την ιστοσελίδα του.
  • Διευρύνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Ενδεικτικά, ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έχουν περί τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ο καθένας και για τους δύο φορείς αυτό σημαίνει 4,5 εκατομμύρια λιγότερες επισκέψεις στα υποκαταστήματα κάθε μήνα.
  • Ενισχύεται η συνεργασία με τα ΚΕΠ με την προσθήκη νέων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ. Πάνω από 250.000 πολίτες επισκέφθηκαν τα ΚΕΠ για συναλλαγές με τους τρεις αυτούς φορείς τους τελευταίους μήνες.
  • Αναβαθμίζονται οι ιστοσελίδες του υπουργείου και των υπολοίπων φορέων.
  • Υλοποιήθηκε η υπηρεσία myOAEDlive και myEFKAlive, που σύντομα θα επεκταθεί και στον ΟΠΕΚΑ.
  • Προχωρά η αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, που θα διευκολύνει την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών, ασφαλισμένων, αλλά και των υπαλλήλων.

Άμεσος στρατηγικός μας στόχος είναι σε φορείς, όπως ο ΕΦΚΑ, σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται και με φυσικό και με ψηφιακό τρόπο να παρέχονται μόνο ψηφιακά. Αυτό ήδη συμβαίνει στον ΟΑΕΔ για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενισχύσουμε το ψηφιακό προφίλ του ΕΦΚΑ και θα αποσυμφορήσουμε ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την καθημερινότητα τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.