Βασικά σημεία της συνέντευξης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» και τον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Ευγενίδη

  • Το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες
  • Επιτέλους, ξεκινά η Γραμμή 4 του Μετρό
  • Περισσότερα λεωφορεία, περισσότερα δρομολόγια στα ΜΜΜ
  • Ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει την πανδημία ως ευκαιρία για μικροκομματική εκμετάλλευση
  • Ακούμε με προσοχή τους πολίτες

Για το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, που έχει εκπονήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την έναρξη των πρόδρομων εργασιών στη Γραμμή 4 του Μετρό, την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με νέα λεωφορεία και δρομολόγια, το lockdown αλλά και τις δημοσκοπήσεις, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» και τον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Ευγενίδη.

To μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Ο Υπουργός, ανέφερε πως εμβληματικά έργα ξεμπλοκάρισαν μετά από χρόνια και περιλαμβάνονται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ.

«Είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009. Έργα που έχει ανάγκη ο τόπος και μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στην οικονομία. Σε αυτά περιλαμβάνονται εμβληματικά έργα που καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε μετά από χρόνια: Γραμμή 4, Μετρό Θεσσαλονίκης, Πατρών-Πύργου, Ε65, ΒΟΑΚ. Και παράλληλα, μια σειρά από νέα έργα, όπως το flyover στη Θεσσαλονίκη, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα, αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα, παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ».

Όπως τόνισε ο κ. Κώστας Καραμανλής «για όλα υπάρχει πλάνο χρηματοδότησης, γιατί εμείς δεν εξαγγέλλουμε έργο αν δεν είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να το χρηματοδοτήσουμε. Το ότι για ορισμένα προκύπτει μια νέα δυνατότητα χρηματοδότησης, από το Ταμείο Ανάκαμψης, είναι κάτι που αρχικά δεν υπολογίζαμε και προφανώς δημιουργεί νέες, ακόμα καλύτερες προοπτικές».

Επιτέλους, ξεκινά η Γραμμή 4 του Μετρό

Στο ερώτημα για την έναρξη των έργων επέκτασης του Μετρό, δηλαδή της Γραμμής 4, ο Υπουργός είπε:

«Μετά από καθυστερήσεις πολλών ετών, η Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, επιτέλους ξεκινά. Από την πρώτη στιγμή είχαμε δεσμευτεί –και τότε σίγουρα πολλοί δεν μας πίστευαν- ότι μετά από χρόνια οι Αθηναίες και οι Αθηναίοι θα δουν ξανά έργα Μετρό στο κέντρο της πόλης. Και πράγματι, στο επόμενο διάστημα θα δούμε να λειτουργούν τα πρώτα εργοτάξια».

«Είναι ένα έργο που θα αλλάξει την καθημερινότητα στην Αθήνα», συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής.

Περισσότερα λεωφορεία, περισσότερα δρομολόγια στα ΜΜΜ

Ο Υπουργός στη συνέχεια επισήμανε τις κινήσεις που έχουν γίνει αλλά και αυτές που προγραμματίζονται για τις επόμενες ημέρες, στα ΜΜΜ, ιδιαίτερα τώρα με το σταδιακό άνοιγμα της κοινωνικής ζωής από το lockdown.

Όπως είπε «σήμερα στην Αθήνα έχουμε 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο. Δημιουργήσαμε 655 νέες θέσεις εργασίας σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Παραλάβαμε 850 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1250 – αύξηση σχεδόν 50%. Τώρα, έρχονται άλλα 300 λεωφορεία με leasing. Πήραμε το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και σε μια εβδομάδα περίπου θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν κι αυτά. Στο δε Μετρό, οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί κατά 2,5-3΄. Ακόμα μεγαλύτερη πρόοδος στη Θεσσαλονίκη: Παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα είμαστε στα 454. Σχεδόν τα διπλασιάσαμε. Και βέβαια προχωράμε το διαγωνισμό για 1300 νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη – ξεκίνησε η διαβούλευση για τα πρώτα 800. Όλα αυτά τα κάνουμε εν μέσω πανδημίας και ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε κάνει απολύτως τίποτα. Το μόνο το οποίο είχε αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου. Όμως εμείς τη μειώσαμε ξανά».

Ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει την πανδημία ως ευκαιρία για μικροκομματική εκμετάλλευση

Όσον αφορά την κριτική που ασκείται από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι δυστυχώς, από την πρώτη στιγμή αυτής της πρωτοφανούς παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, ο ΣΥΡΙΖΑ αντί να δει την πανδημία ως κρίση που απαιτεί εθνική προσπάθεια, τη βλέπει ως ευκαιρία για μικροκομματική εκμετάλλευση.

«Πάνε καλύτερα τα πράγματα; Το αμφισβητεί. Πάνε χειρότερα; Σχεδόν επιχαίρει. Κάνουμε λοκντάουν; Φωνάζει για την οικονομία. Χαλαρώνουμε; Φωνάζει για την υγεία.  Και για τα ΜΜΜ το ίδιο κάνουν, προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις».

Μάλιστα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό που θέλει να καλύψει είναι ότι επί 4,5 χρόνια διέλυσε τα ΜΜΜ, δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη, δεν πήρε ούτε ένα λεωφορείο. «Αντίθετα εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε, εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που δεν έχει λύσει βέβαια όλα τα προβλήματα αλλά έχει απτά αποτελέσματα», κατέληξε ο Υπουργός.

«Ισορροπία ανάμεσα στην κόπωση και την επιμονή του τρίτου κύματος»

Ερωτηθείς για τη χαλάρωση των μέτρων και την «κόπωση» των πολιτών ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η πανδημία βρίσκεται στην πιο δύσκολη καμπή της, αλλά την ίδια ώρα υπάρχει αισιοδοξία για την πορεία των εμβολιασμών. «Αυτή τη στιγμή θέλουμε να βρούμε την ισορροπία, ανάμεσα στην κόπωση και τις εισηγήσεις των ειδικών λόγω των μεταδοτικών μεταλλάξεων», κατέληξε ο Υπουργός, επισημαίνοντας πως όλοι οι δείκτες επιβεβαιώνουν ότι η χώρα μας βρίσκεται σε συγκριτικά καλύτερη θέση από τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.

«Ακούμε με προσοχή τους πολίτες»

Τέλος, ο κ. Καραμανλής μίλησε και για τις τελευταίες  δημοσκοπήσεις, τονίζοντας ότι «με όλες τις λογικές αυξομειώσεις, η ΝΔ έχει από τον ΣΥΡΙΖΑ μια διαφορά σταθερά πολύ μεγαλύτερη από εκείνη των εκλογών -πριν από 20 μήνες. Από εκεί και πέρα, εμείς μελετάμε τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων και να είστε βέβαιοι ότι κρατάμε τα συμπεράσματα που πρέπει και ακούμε με προσοχή τους πολίτες»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.