Ψηφιοποιείται και η σταθερή τηλεφωνία

Επενδύσεις άνω των 3 δισ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, μεταξύ 2022 και 2027, θα πραγματοποιήσει ο ΟΤΕ στην Ελλάδα, από τις μεγαλύτερες που έχει κάνει ποτέ ιδιωτική εταιρεία στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, όπως ανακοίνωσαν τα στελέχη της Deutsche Telekom και του ΟΤΕ κατά τη διάρκεια συνάντησης, στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο πρωθυπουργός κατά την παρέμβασή του, μεταξύ άλλων, σημείωσε:

 

Η απόφαση που έλαβε το Διοικητικό Συμβούλιο της Deutsche Telekom είναι ψήφος εμπιστοσύνης προς τη χώρα. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης στην εξαιρετική τοπική σας ομάδα και στον ΟΤΕ. Αλλά, επίσης, πιστεύω ότι είναι και μία ψήφος εμπιστοσύνης στις πολιτικές μας που δίνουν ώθηση στην ψηφιοποίηση με πολύ ταχύτερους ρυθμούς και για να είμαστε πρωτοπόροι κι όχι ουραγοί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο όσον αφορά την κινητή τηλεφωνία. Είμαι πολύ χαρούμενος που ακούω ότι έχουμε ξεπεράσει τους στόχους μας σχετικά με τη διείσδυση του 5G. Πάντα γνωρίζαμε, ασφαλώς, ότι δεν είχαμε καλή επίδοση σε ό,τι αφορά τη συνδεσιμότητα της σταθερής τηλεφωνίας. Και είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που πήρατε την απόφαση να εστιάσετε σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, με αποτέλεσμα να έχουμε τουλάχιστον τρία εκατομμύρια νέες συνδέσεις υπερυψηλής ταχύτητας από τον ΟΤΕ, μέχρι το 2027.

Εξίσου σημαντική είναι και η επένδυσή σας στο Ταμείο Phaistos. Πρόκειται για ένα καινοτόμο ταμείο που αξιοποιεί δημόσιο χρήμα, αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις και θα επικεντρωθεί στο οικοσύστημα 5G.

Είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό που συμβαίνει στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα σήμερα. Ο τομέας πραγματικά ανθεί. Θα έχουμε και μία σειρά από “unicorns” στην Ελλάδα (νεοφυείς επιχειρήσεις αξίας άνω του 1 δισεκατομμυρίου). Υπάρχουν ήδη τέτοια παραδείγματα, κάτι που ήταν αδιανόητο πριν από λίγα χρόνια.

Επομένως, η ιδέα τού να έχουμε ένα όχημα που είναι αφοσιωμένο σε αυτό και θα επενδύει στον τομέα του 5G, σε επενδύσεις σε αρχικά στάδια, μου φαίνεται μία πολύ λογική επένδυση, τόσο από επιχειρηματικής άποψης αλλά και από άποψη κεφαλαίου, ειδικά δεδομένης της συνολικής σας παρουσίας στη χώρα.

Η συγκεκριμένη επένδυση είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα. Η στρατηγική της σημασία έγκειται στο ότι -ουσιαστικά- η συγκεκριμένη εταιρεία διπλασιάζει τον αριθμό των γραμμών FTTH που θα δημιουργήσει στη χώρα τα επόμενα χρόνια. Έτσι, πλέον, πιάνουμε

ουσιαστικά μέσα σ’ ένα εύλογο χρονικό διάστημα τους στόχους για την ψηφιοποίηση της αγοράς τηλεπικοινωνιών στη χώρα μας στο επίπεδο της σταθερής τηλεφωνίας.

 

 

 

Βούλησή μας να μην ξανακλείσει η χώρα

 

Από το Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα -και έτσι θα συνεχίσουμε- έχουμε μια στρατηγική, η οποία προσπαθεί και έχει καταφέρει να κρατήσει την οικονομία και την κοινωνία ανοικτή, την εκπαίδευση λειτουργική. Έτσι, θα πάμε στις γιορτές και έχει πολύ μεγάλη σημασία η συνεργασία και η συμμετοχή όλων σε αυτό το πλαίσιο που εφαρμόζουμε και που δουλεύει.

Αυτή είναι η βούλησή μας και για το επόμενο διάστημα: Να μην ξανακλείσει η χώρα και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να θωρακιστούμε απέναντι στον ιό και τη μετάλλαξη της «Όμικρον».

Και ο δρόμος είναι ένας: Ο εμβολιασμός, η αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης. Να κάνουμε ό,τι χρειάζεται προκειμένου να πετύχουμε εκείνα τα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης που θα μας οχυρώσουν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό απέναντι στον κορονοϊό, είτε αυτό αφορά τα κρούσματα, είτε αφορά την πίεση στο Ε.Σ.Υ.. Αυτό είναι το πλάνο μας και έτσι θα προχωρήσουμε.

 

 

Πρέπει να αλλάξουν οι κανόνες του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης

 

Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνέντευξη που παρεχώρησε στην Γερμανική εφημερίδα Handelsblatt:

 

Είναι θετικό το γεγονός ότι στη Γερμανία είναι πλέον σαφές ότι έχουν αλλάξει πολλά στην Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια. Έχουμε βάλει σε τάξη τα δημοσιονομικά μας και έχουμε υλοποιήσει πραγματικές μεταρρυθμίσεις για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα χρειαστεί ποτέ να βιώσουμε ξανά μια κρίση χρέους αντίστοιχη με αυτή που ζήσαμε. Χάρηκα που άκουσα τον κ. Lindner να το αναγνωρίζει αυτό. Αυτό είναι σημαντικό στο πλαίσιο της συζήτησης για την αναθεώρηση του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης της ΕΕ.

Πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε πως οι κανόνες πρέπει να αλλάξουν διότι ως έχουν είναι παρωχημένοι. Χρειαζόμαστε ένα νέο πλαίσιο που να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα σε

δημοσιονομικό επίπεδο -είμαι ο πρώτος που επιμένει στο ζήτημα της βιωσιμότητας των δημοσιονομικών διότι ο λόγος του χρέους μας προς το ΑΕΠ παραμένει πολύ υψηλός. Αλλά από την άλλη πλευρά, ένα τέτοιο πλαίσιο πρέπει επίσης να διασφαλίζει ότι δεν θα επιβάλλουμε περιττή λιτότητα, σκοτώνοντας την ανάπτυξη που όλοι επιδιώκουμε.

Δεν θα αναφερθώ σε συγκεκριμένους αριθμούς. Αλλά μιλάμε για ένα σύνολο κανόνων που θα επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία και ένα μονοπάτι για τη σταδιακότερη μείωση του χρέους. Ίσως θα έπρεπε επίσης να αντιμετωπίζουμε με διαφορετικό τρόπο ορισμένα είδη δαπανών κατά τον υπολογισμό του ελλείμματος.

Όλοι γνωρίζουμε ότι θα υπάρξουν τεράστιες δαπάνες για τη χρηματοδότηση της μετάβασης προς την κλιματική ουδετερότητα. Αυτό θα γίνει εν μέρει μέσω κοινοτικών και εν μέρει μέσω εθνικών κονδυλίων. Οι επενδύσεις αυτές θα αποφέρουν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα έσοδα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να επιτρέψουμε βραχυπρόθεσμα υψηλότερα ελλείμματα. Επίσης, δείτε για παράδειγμα την άμυνα. Συζητείται πολύ η στρατηγική αυτονομία. Και σε αυτό το πεδίο θα πρέπει να υπάρξουν επενδύσεις.

 

 

Τελική έγκριση της κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

 

Μετά από 2 και πλέον χρόνια το έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος μπαίνει και πάλι στις ράγες, αφού μετά και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού DG-COMP στις αρχές του επόμενου έτους ξεκινά.

 

Με προσωπικές παρεμβάσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη εξασφαλίσαμε τρεις εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. προκειμένου να επαναφέρουμε το έργο στην παραχώρηση της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, όπως σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε.

Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει γέφυρες, τεχνικά έργα και όλες τις προβλέψεις των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων στη χώρα.

Το έργο λοιπόν θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. ξεκινώντας από τον Πύργο θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τα 3 χρόνια.

Εντός του 2024 λοιπόν, ένα σημαντικό έργο για την Αχαΐα, την Ηλεία, τη Πελοπόννησο και ολόκληρη την Ελλάδα θα ξεκινήσει να αποδίδεται στους πολίτες. Η θετική έκβαση αυτής της υπόθεσης αποτελεί δικαίωση για την κυβέρνηση αφού αποτελούσε τη μοναδική

σοβαρή επιλογή που διαθέταμε προκειμένου να απαλλαγούμε από την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες που επιχείρησε ανεπιτυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

 

 

 

Τα “έργα της Αττικής” που θα αποσυμφορήσουν το κυκλοφοριακό

 

Για να αποσυμφορηθεί το λεκανοπέδιο πρέπει να γίνουν τα λεγόμενα έργα της Αττικής: Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η λεγόμενη σήραγγα της Ηλιουπόλεως.

 

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που δημοπρατείται τις επόμενες ημέρες και έχει προϋπολογισμό 350 εκ ευρώ, θα δώσει πραγματικά τεράστια ανακούφιση στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό.

Το δεύτερο έργο αφορά στην μετακίνηση των πολιτών προς το Ελληνικό και τα νότια προάστια. Το εμβληματικό αυτό έργο της λεγόμενης σήραγγας της Ηλιουπόλεως είναι στο στάδιο των προμελετών και σύντομα θα υπάρχει και θα παρουσιαστεί συγκεκριμένη λύση. Εξετάζεται ειδικότερα η σήραγγα να καταλήγει λίγο πριν τη Βουλιαγμένης.

 

 

e-ΕΦΚΑ: Σε λειτουργία η ηλεκτρονική μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης, λόγω θανάτου

 

Τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτρονική μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου συνταξιούχου, που επιτρέπει την έκδοση της επικουρικής σύνταξης εντός δύο μηνών.

 

Η νέα υπηρεσία αναμένεται να διευκολύνει έναν σημαντικό αριθμό πολιτών. Ενδεικτικά, τους τελευταίους 12 μήνες, το σύνολο των αιτημάτων που κατατέθηκαν για μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης, λόγω θανάτου, ξεπέρασαν τις 20.000.

Οι δικαιούχοι της μεταβίβασης μπορούν, πλέον, να υποβάλουν ηλεκτρονικά το αίτημα και καταργείται η υποχρέωση επίσκεψης στις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ. Εφόσον απαιτηθεί, η αρμόδια υπηρεσιακή δομή θα επικοινωνεί κατά περίπτωση με τον αιτούντα για τις τυχόν ελλείψεις που διαπιστώνονται.

Από τη στιγμή που έχει εκδοθεί η κύρια σύνταξη, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση της επικουρικής, ο χρόνος αναμονής για την απονομή της επικουρικής σύνταξης, λόγω θανάτου συνταξιούχου, περιορίζεται στους δύο μήνες.

Η ηλεκτρονική μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης, λόγω θανάτου, ξεκινά σήμερα να καλύπτει όλα τα τέως ταμεία του ιδιωτικού τομέα και, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, θα ενταχθεί και ο δημόσιος τομέας.

Η πλειονότητα των δικαιολογητικών, όπως, για παράδειγμα, πιστοποιητικό πλησιέστερων συγγενών, ληξιαρχική πράξη θανάτου, κ.ά., αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας με το Μητρώο Πολιτών και άλλους φορείς του δημόσιου τομέα.

Μέσα στο 2021 τέθηκαν σε λειτουργία από τον e-ΕΦΚΑ 17 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, πλατφόρμες και λογισμικά, που διευκολύνουν την καθημερινότητα τόσο των εργαζομένων όσο και των υπαλλήλων του Οργανισμού. Κάθε μήνα πραγματοποιούνται πάνω από 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσα από τις 52 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που είναι προσβάσιμες από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ και την ενιαία δικτυακή πύλη του Δημοσίου gov.gr. Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, πρόκειται να ανακοινωθούν και επιπλέον ηλεκτρονικές υπηρεσίες, που αυτοματοποιούν το σύνολο των ενεργειών, οι οποίες απαιτούνται για την έκδοση των επικουρικών συντάξεων.

 

 

 

Freedom Pass: Παρατείνεται η χρήση των 150 ευρώ για τους δικαιούχους

 

Τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν το Freedom Pass μέχρι και την 30 Ιουνίου 2022 θα έχουν οι νέοι ηλικίας 18-25 ετών (γεννηθέντες από 1/1/1996 έως 31/12/2003) που έχουν ολοκληρώσει την πρώτη (ή μοναδική) δόση του εμβολιασμού τους κατά της Covid-19 έως και τις 31/12/2021.

 

Μέχρι στιγμής, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο νέοι έχουν ήδη κάνει χρήση του Freedom Pass. Συγκεκριμένα, στο πρώτο πεντάμηνο ισχύος του (από 20/07/2021), έχουν υλοποιηθεί 506.520 αιτήσεις για την απόκτησή του.

Διευκρινίζεται ότι η παράταση αφορά τη δυνατότητα αξιοποίησης των Freedom Pass που θα έχουν εκδοθεί μέχρι το τέλος του 2021 για ένα επιπλέον εξάμηνο και όχι στη δυνατότητα έκδοσης νέου μετά την 01/01/2022.

Υπενθυμίζεται ότι το Freedom Pass αποτελεί μία ψηφιακή προπληρωμένη χρεωστική κάρτα αξίας 150€ που προορίζεται για αγορές σε ελληνικές επιχειρήσεις του τουριστικού και πολιτιστικού κλάδου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.