Συνεχίζονται κανονικά οι εμβολιασμοί στην Ελλάδα

Σε ομόφωνη εισήγηση για συνέχιση του εμβολιασμού με το εμβόλιο της AstraZeneca στη χώρα μας σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει, κατέληξε σε συνεδρίασή της, η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών. Στην ανακοίνωση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:

· Η Επιτροπή εξέτασε τα μέχρι σήμερα διαθέσιμα δεδομένα και ομόφωνα κρίνει πως δεν συντρέχει λόγος τροποποίησης της εισήγησής της της 11/3/2021.

· Η Επιτροπή επισημαίνει ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO), οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους το σύνολο των δεδομένων από όλες τις χώρες συνιστούν τη συνέχιση του εμβολιασμού με το εμβόλιο της AstraZeneca.

· Επισημαίνεται εκ νέου ότι η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, σε συνεργασία με την Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ, δίνoυν απόλυτη προτεραιότητα σε θέματα ασφάλειας των εμβολίων. Έτσι, παρακολουθούν αδιάλειπτα τις αξιολογήσεις του ΕΜΑ και του WHO καθώς και τις αναφορές για πιθανές ανεπιθύμητες ενέργειες όλων των εμβολίων κατά της νόσου COVID-19.

Πρέπει να επισημάνουμε ότι:

· Στην Ελλάδα έχουν ήδη γίνει περισσότεροι από 172 χιλιάδες εμβολιασμοί με το εμβόλιο της AstraZeneca χωρίς να έχει υπάρξει παρενέργεια. Στη χώρα μας υπήρξε ένα σοβαρό περιστατικό, το έλεγξε ο ΕΟΦ και δεν σχετίζεται με το εμβόλιο της AstraZeneca.

· Χθες από τα 7.815 ραντεβού για εμβολιασμό πραγματοποιήθηκαν μέχρι το απόγευμα 6.684.

· Παγκοσμίως έχουν γίνει πάνω από 17 εκατ. εμβόλια της AstraZeneca και έχουν βρεθεί περίπου 37 θρομβοεμβολικά περιστατικά.

Επίσης:

· Στις 19 Μαρτίου ανοίγει η πλατφόρμα των ραντεβού για την ομάδα των ατόμων υψηλού κινδύνου στην οποία υπολογίζονται 215.000 άτομα.

· Θα ακολουθήσει, στις 26 Μαρτίου, το άνοιγμα της πλατφόρμας για τα άτομα ηλικίας 70-74 ετών και τις αμέσως επόμενες ημέρες -αρχές Απριλίου- θα ακολουθήσει το άνοιγμα της πλατφόρμας για κλείσουν ραντεβού τα άτομα της επόμενης ηλικιακής ομάδας 65-69 ετών.

· Μέχρι στιγμής έχουν διενεργηθεί συνολικά περισσότεροι από 1.300.000 εμβολιασμοί. Με την πρώτη δόση έχουν εμβολιαστεί 890.000 άτομα.

Τηλεκπαίδευση στα σχολεία – Επαναλειτουργούν τα υποθηκοφυλακεία

· Κλειστά είναι από χθες τα σχολεία σε όλη την επικράτεια μέχρι τις 29 Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή εισηγήθηκε:

o Η εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συνεχιστεί υπό το καθεστώς τηλεκπαίδευσης και να ανασταλεί η διά ζώσης λειτουργίας του. Από το μέτρο ωστόσο εξαιρούνται τα ειδικά σχολεία, τα οποία συνεχίζουν να λειτουργούν δια ζώσης.

o Κατά το διάστημα αυτό, θα επικαιροποιηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα με αφορμή την αύξηση της μεταδοτικότητας, την κυκλοφορία των νέων μεταλλάξεων, την αύξηση επιδημικών εξάρσεων στις σχολικές μονάδες πέρα από το αναμενόμενο για τις συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες σε περιοχές όπου λειτουργούσαν διά ζώσης, προτείνοντας την ενίσχυση της διαδικασίας του testing στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, προκειμένου να αρχίσει η διά ζώσης εκπαίδευση κατά τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο.

· Παράλληλα, ξεκίνησαν να λειτουργούν τα υποθηκοφυλακεία με προγραμματισμένα ραντεβού, ύστερα από ομόφωνη εισήγηση των μελών της Επιτροπής για την επαναλειτουργία τους, ώστε να επιλυθούν προβλήματα καθημερινότητας που σχετίζονται με τη λειτουργία τους και να προστατευθεί παράλληλα η Δημόσια Υγεία.

Επεκτείνεται η λειτουργία του «MyConsulLive»

Στο τρίτο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας περνά το MyConsulLive.gov.gr, η πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών στα Προξενεία χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσης. Συγκεκριμένα, η λειτουργία της πλατφόρμας επεκτείνεται σημαντικά, εντάσσοντας:

· Τα Προξενικά Γραφεία στις Πρεσβείες Βρυξελλών, Ουάσιγκτων, Παρισίων, Στοκχόλμης

· Τα Γενικά Προξενεία Αδελαΐδας, Αμβούργου, Μελβούρνης, Μονάχου, Μόντρεαλ, Σικάγου, Στουτγάρδης, Σύδνεϋ, Τάμπας και Φρανκφούρτης

Οι παραπάνω Αρχές έρχονται να προστεθούν στο Προξενικό Γραφείο της Πρεσβείας Λονδίνου και στα Γενικά Προξενεία Νέας Υόρκης, Τορόντο, Βοστώνης, Κωνσταντινούπολης, Ντύσσελντορφ και το Προξενείο Πέρθης, όπου η πλατφόρμα βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία. Σταδιακά το MyConsulLive πρόκειται να επεκταθεί στο σύνολο των Προξενικών Αρχών.

Μέσω του «MyConsulLive» δίνεται η δυνατότητα στους Έλληνες κατοίκους εξωτερικού να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις χωρίς φυσική παρουσία στο Προξενείο, μέσω

προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο προξενικό υπάλληλο. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της πλατφόρμας είναι οι ακόλουθες:

· πιστοποιητικό μόνιμου κάτοικου εξωτερικού

· βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης / γέννησης / διαμονής

· αντίγραφο ή απόσπασμα ληξιαρχικής πράξης

· δήλωση δικαιούχου σύνταξης

· αιτήσεις / αναφορές

Το MyConsulLive.gov.gr είναι ένα από τα εργαλεία που διευκολύνουν την ψηφιοποίηση, την απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών που αφορούν τις συναλλαγές των Ελλήνων του εξωτερικού με τις Προξενικές Αρχές. Σε αυτό το πλαίσιο λειτουργεί πιλοτικά και ο Ψηφιακός Βοηθός Εικονικής Υποβοήθησης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης (Chatbot) στο Προξενικό Γραφείο της Πρεσβείας Λονδίνου και στο Γενικό Προξενείο Νέας Υόρκης, με προοπτική σταδιακής επέκτασης στο σύνολο των Προξενικών Αρχών.

Ηλεκτρονικά η δήλωση απώλειας Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας

Mε κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι πολίτες μπορούν πλέον από σήμερα, Τρίτη 16 Μαρτίου 2021, να δηλώνουν την απώλεια της αστυνομικής τους ταυτότητας μέσω της ψηφιακής πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα». Ειδικότερα:

· Ο πολίτης θα μπορεί να υποβάλλει ηλεκτρονικά στην Αστυνομική Υπηρεσία του τόπου κατοικίας του ή σε αυτή που έχει εκδώσει το δελτίο ταυτότητας τη σχετική δήλωση απώλειας.

· Με την υποβολή της δήλωσης, το δελτίο ταυτότητας θα ακυρώνεται άμεσα από την αρμόδια Αστυνομική Υπηρεσία και η δήλωση θα εμφανίζεται αυτόματα στη θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, ώστε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί σε όποια άλλη υπηρεσία χρειάζεται.

· Υπενθυμίζεται ότι στις θυρίδες των πολιτών, τηρούνται τα έγγραφα που εκδίδουν μέσα από το gov.gr, καθώς και τα δημόσια έγγραφα που εκδίδονται από τους Φορείς της δημόσιας διοίκησης κατόπιν αίτησης τους.

Τα πλεονεκτήματα του συστήματος της επικοινωνίας μέσα από θυρίδες είναι η αμεσότητα, η ακρίβεια και η διαφάνεια όλης της διαδικασίας. Οι πολίτες θα μπορούν να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους από τη χρέωση μέχρι τη διεκπεραίωσή του. Ταυτόχρονα, ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα οφέλη και για τη Διοίκηση, καθώς καταπολεμάται οριζόντια και δραστικά η γραφειοκρατία και μειώνεται σημαντικά η διακίνηση εγγράφων σε έντυπη μορφή.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.