Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΛΕΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ.

Οι σύγχρονοι πόλεμοι δεν περιορίζονται πλέον στα πεδία των μαχών μακράν των πόλεων και των αμάχων με λιανοτούφεκα, ξιφολόγχες και όπλα περιορισμένου βεληνεκούς.

Τα νέα σύγχρονα όπλα επιτρέπουν κτυπήματα μεγάλου βεληνεκούς ακόμη και διηπειρωτικά.

Στους δε στόχους των πολέμων πρωτίστως περιλαμβάνονται οι στρατηγικές υποδομές των χωρών πολλές εκ των οποίων βρίσκονται πλησίον η και εντός των πόλεων όπου ζουν οι άμαχοι.

Άρα και εάν ακόμη οι πολίτες δεν βρίσκονται στα πεδία των μαχών αλλά σε πόλεις ως άμαχοι κινδυνεύουν και εμπλέκονται στους σημερινούς πολέμους συμμετέχοντας με διαφορετικούς ρόλους γεγονός που καθιστά απαραίτητη την διατήρηση βασικών ικανοτήτων και γνώσεων που απέκτησαν κατά την διάρκεια της στρατιωτικής τους θητείας προκειμένου να είναι εις θέσιν να κάνουν αυτά που πρέπει.

Δηλαδή να βοηθήσουν τα γυναικόπαιδα και τους ηλικιωμένους να επιβιώσουν καθώς και τους εαυτούς τους.

Εκτός των πολέμων όμως οι χώρες αντιμετωπίζουν και μεγάλες φυσικές καταστροφές με πλημύρες, θύελλες, ανεμοστροβίλους, πυρκαγιές κλπ. που συμβαίνουν λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Συνεπώς όλοι οι πολίτες πρέπει να έχουν την απαραίτητη εκπαίδευση και φυσική κατάσταση για να καταφέρουν να επιβιώσουν τόσο σε συνθήκες πολέμων είτε εμπλέκονται άμεσα ως στρατεύσιμοι είτε έμμεσα ως άμαχοι αλλά και στις φυσικές καταστροφές.

Σας θυμίζω ότι σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, πλημμύρες, πυρκαγιές κλπ. οι ένοπλες δυνάμεις καλούνται να συνδράμουν συνεπώς κατά την διάρκεια της στρατιωτικής θητείας θα πρέπει να παρέχεται και η ανάλογη εκπαίδευση.

Το γεγονός αυτό αναβαθμίζει και κάνει ιδιαίτερα σημαντική την στρατιωτική θητεία και την εκπαίδευση που πρέπει να παρέχεται στους πολίτες όχι μόνον για την εκπλήρωση της κύριας αποστολής που είναι η υπεράσπιση της πατρίδος αλλά και για την επιβίωσή τους σε συνθήκες  φυσικών καταστροφών που έγιναν συνηθισμένο φαινόμενο σε όλο τον πλανήτη.

Άρα η στρατιωτική θητεία θα αποτελεί ένα σχολείο επιβίωσης τόσο σε συνθήκες πολέμων όσο και φυσικών καταστροφών στις οποίες συμμετέχουν οι ένοπλες δυνάμεις για να βοηθήσουν. Συνεπώς κατά την διάρκεια της στρατιωτικής θητείας θα παρέχεται η απαραίτητη εκπαίδευση και θα δοκιμάζονται τα όρια της φυσικής αντοχής των κληρωτών με την χρήση ειδικών γυμναστών.

Όλα τα ανωτέρω θα πρέπει να εξηγηθούν στους κληρωτούς ώστε να καταλάβουν ότι η εκπαίδευσή τους σκοπό έχει να τους βοηθήσει και όχι να τους βασανίσει και ταλαιπωρήσει.

Μέχρι εδώ έχω αναφέρει μόνο τα προσωπικά οφέλη που θα έχουν οι πολίτες από την εκπαίδευση τους κατά την διάρκεια της στρατιωτικής τους θητείας την οποία πρέπει να παρακολουθήσουν με σοβαρότητα και επιμέλεια και να μην την θεωρήσουν ως χαμένο χρόνο.

Αλλά ως πολίτες έχουμε και υποχρεώσεις και όχι μόνον δικαιώματα και μια εκ των υποχρεώσεων μας είναι η εκπλήρωση των στρατιωτικών μας υποχρεώσεων.

ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΔΙΤΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ

ΠΡΟΤΑΣΗ

Κατ’ αρχήν θα ήθελα να πώ ότι ήμουν εκπαιδευτής νεοσυλλέκτων ως έφεδρος αξιωματικός το 1974 και έχω επίγνωση αυτών που γράφω βλέποντας από έξω το θέμα ως έφεδρος και όχι ως μόνιμος αξιωματικός. Δουλεύοντας στις επιχειρήσεις όλη μου την ζωή συνάντησα πολύ υψηλόβαθμα στελέχη πολυεθνικών εταιρειών κολοσσών όπως η 3Μ, η LENOVO κλπ. και με συμβουλεύαν να βλέπω την εταιρεία μου από έξω. Αυτό κάνω τώρα γράφοντας για την στρατιωτική θητεία.

  1. ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ.

Η θητεία παλαιότερα ήταν 24 μήνες και οι πολιτικοί μας για ψηφοθηρικούς λόγους την μείωσαν στους 9 μήνες. Λαμβανομένου υπ’ όψιν και του δημογραφικού προβλήματος το γεγονός αυτό οδήγησε στην κατάργηση στρατιωτικών μονάδων αλλά και στην μη κάλυψη των αναγκών των ενόπλων δυνάμεων. Έτσι πολλές  από τις στρατιωτικές  μονάδες που συνεχίζουν και υπάρχουν να λειτουργούν με το 30% και το 40% του ανθρώπινου δυναμικού που θα έπρεπε να έχουν με όλες τις δυσμενείς συνέπειες για την εύρυθμη λειτουργία τους και την προάσπιση της πατρίδος μας.

Επί πλέον όταν η κύρια απειλή κατά τής πατρίδος μας προέρχεται από την Τουρκία η οποία έχει 85 εκατομμύρια πληθυσμό είναι προφανές ότι για μπορέσουμε να υπερασπιστούμε την πατρίδα μας πρέπει να έχουμε έναν ικανοποιητικό αριθμό στρατευσίμων ετοιμοπόλεμων λαμβάνοντας υπ’όψιν και την εδαφική μορφολογία της πατρίδος μας με τα 9.500 νησιά και βραχονησίδες.

Άλλωστε είναι γνωστό ότι χωρίς στρατιωτική ισχύ δεν μπορείς να ασκήσεις εξωτερική πολιτική ούτε να επιτύχεις αποτροπή.

Η στρατιωτική θητεία θα πρέπει συνεπώς να γίνει πάλι 24 μήνες και να την αντιμετωπίζουμε σοβαρά ως υπεύθυνοι πολίτες.

2.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

2.1ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ

Με την παρουσίαση των νεοσυλλέκτων στις μονάδες πριν αρχίσει οποιαδήποτε εκπαίδευση αυτών να τους εξηγείται η σημασία της στρατιωτικής θητείας όπως την παρουσίασα πιο πάνω αλλά και να υπενθυμίζεται συνεχώς κατά την διάρκεια αυτής.

Τον πρώτο χρόνο της θητείας να δοθεί έμφαση στην στρατιωτική και μόνο εκπαίδευση με προτεραιότητα την απόκτηση της καλής φυσικής κατάστασης.

Για τον λόγο αυτό να χρησιμοποιηθούν οι γυμναστές για να φέρουν και να κρατούν σε καλή φυσική κατάσταση τους στρατευμένους. Θα είναι μια ευκαιρία για τους νέους να μάθουν να γυμνάζονται κάτι που θα κάνει καλό και στην υγεία τους. Επίσης να δοκιμάσουν τις αντοχές και τα όρια τους τόσο σωματικά όσο και σε πίεση κάτι που πρέπει να εξηγηθεί όχι τυπικά αλλά ουσιαστικά μαζί με την σημασία της γυμναστικής πρίν ξεκινήσει η εκπαίδευσή τους και να υπενθυμίζεται συνεχώς.

Να ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ για τους κληρωτούς

ΒΟΛΗ να κάνουν ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Ακόμη και απλές ασκήσεις όπως αναγνωριστικές πορείες αλλά να ορίζονται πχ άτομα για εμπροσθοφυλακή η ανιχνευτές οι οποίοι αυτόματα θα παίρνουν την θέση τους για να μην ακουστεί αυτό πού ακούστηκε στο αμφιθέατρο του πολεμικού μουσείου ότι το 1974 ο υπεύθυνος αξιωματικός του λόχου ενώ πήγαινε πρώτος  θυμήθηκε ότι το εγχειρίδιο έγραφε ότι πρέπει να είναι τελευταίος και άλλαξε θέση στην μέση της πορείας σε εμπόλεμη κατάσταση!

Για να ξέρετε έφεδροι που υπηρετήσανε μου λέγανε ότι η θητεία ήταν χαμένος χρόνος γιατί δεν κάνανε τίποτα δηλ. εκπαίδευση εκτός από αυτά τα έζησα και εγώ ως εκπαιδευτής και έχω και την προσωπική μου γνώμη.

Τον δεύτερο χρόνο της θητείας εκτός της στρατιωτικής εκπαίδευσης να γίνονται μαθήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών, αγγλικών κλπ. διότι συνήθως πολλά παιδιά δεν καταλαβαίνουν όταν πηγαίνουν στο σχολείο ότι πρέπει να διαβάσουν και το μυαλό τους έρχεται αργότερα.

Επειδή η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων ήταν και δική μου πρόταση σε άρθρα που δημοσιεύω τα τελευταία 7 χρόνια στην τοπική εφημερίδα της Καρδίτσας όπου γεννήθηκα.

Η πρόταση μου αυτή έγινε με την προϋπόθεση μιας θητείας 24 μηνών οπότε υπάρχει ΙΚΑΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ τόσο για την στρατιωτική εκπαίδευσή όσο και για την ΑΠΟΚΤΗΣΗ γνώσεων και δεξιοτήτων.

Με 9 η 12 μήνες θητεία δεν νομίζω να υπάρχει ΙΚΑΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ να γίνει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ αλλά και απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σε ΗΥ, Αγγλικά κλπ. που ήταν πρόταση μου.

Προτείνω στην εκπαίδευση να περιληφθεί και η απόκτηση γνώσεων πρώτων βοηθειών.

Επίσης πρότεινα και προτείνω άνθρωποι που έχουν δεξιότητες και πτυχία να χρησιμοποιηθούν σε θέσεις τέτοιες ώστε να γίνει χρήση τόσο των δεξιοτήτων τους όσο και των πτυχίων τους κατά την θητεία τους γεγονός που θα αποτελεί ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ και απόκτηση προϋπηρεσίας αλλά και πιο σημαντικής προσφοράς τους στις ένοπλες δυνάμεις.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Μηχανολόγος ηλεκτρολόγος εισαχθείς στο ΕΜΠ πρώτος μεταξύ όλων των υποψήφιων (δεν υπήρχαν δέσμες τότε)  ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΩΝ ΗΠΑ φυσικά μάλωναν τα αμερικανικά πανεπιστήμια ποιο θα τον πρωτοπάρει δίνοντας του υποτροφία είναι δυνατόν να μην γίνει χρήση των γνώσεων του κατά την διάρκεια της θητείας του?

ΕΙΧΕ ΒΡΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑ ΤΡΕΛΛΑΝΕΙ ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΣΕΙΣΜΙΚ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ όπως μου είπε και όμως ουδείς ενδιαφέρθηκε και δεν χρησιμοποιήθηκε ΟΥΤΕ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΥΣΤΗΜΑ  ΟΥΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ σε ανάλογη θέση!

Μετά την θητεία χρησιμοποιήθηκε από τον τότε υπουργό Εθνικής αμύνης για την αγορά των αεροπλάνων.

Έγινε καθηγητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης και μπορούσε να κατασκευάσει ότι του ζητούσες.

Είναι αρκετά όμως αυτά σήμερα;

Φυσικά ΟΧΙ.

2.2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ

Η εκπαίδευση θα πρέπει να είναι συνεχής και μετά την στρατιωτική θητεία χωρίς να απαιτείται πάντα οι έφεδροι να μεταβούν σε άλλη πόλη μακριά από την κατοικία τους.

Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να δημιουργήσουμε την βραχεία βασική εκπαίδευση διάρκειας ενός πρωινού η μιας ημέρας η οποία μπορεί να είναι ίδια για όλα τα όπλα και να πραγματοποιείται από κινητή μονάδα εκπαιδευτών σε διάφορες πόλεις.

Αυτού του είδους η εκπαίδευση θα κρατά σε μία επαφή τους εφέδρους με τις ένοπλες δυνάμεις. Κάτι που είναι πολύ βασικό.

Διατήρηση επαφής των εφέδρων με τις ένοπλες δυνάμεις.

Αυτό θα επιτευχθεί με εβδομαδιαίες συναντήσεις διάρκειας 2,5 ωρών στον τόπο διαβίωσης των εφέδρων χωρίς να χρειάζεται να αφήσουν την εργασία τους και την οικογένειά τους.

Στην Αθήνα ζει ο μισός πληθυσμός της Ελλάδος και στην Θεσσαλονίκη άλλο ένα εκατομμύριο.

Σε αυτές τις 2,5 ώρες θα παρέχεται μια μικρή εκπαίδευση και θα διατηρείται η επαφή με τις ένοπλες δυνάμεις. Θα δίνουν την ευκαιρία να ξανασυναντηθούν έφεδροι που συνυπηρέτησαν κλπ.

Οι συναντήσεις αυτές μπορούν να είναι από μια ως 4 συνεχόμενες μια κάθε εβδομάδα.

2.3 ΠΡΟ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΩΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Πρέπει όμως να κάνουμε και κάτι που τα παλιά χρόνια δεν χρειαζόταν.

Διότι για να μπορούν οι πολίτες να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις θα πρέπει η φυσική τους κατάσταση να τους το επιτρέπει όταν παρουσιάζονται.

Ο σύγχρονος όμως τρόπος ζωής αδρανοποιεί το σώμα και το σκοτώνει δημιουργώντας μαλθακούς και παχύσαρκους πολίτες.

Οι αλάνες και τα λιβάδια δεν υπάρχουν  όπου τρέχαμε και παίζαμε όλη την ημέρα.

Οι σημερινοί νέοι ζουν σε διαμερίσματα κλουβιά και παίζουν μπάσκετ κλπ. στα play station και στους ΗΥ ξαπλωμένοι η καθιστοί.

Περπατάνε λίγο κλπ.

Άρα όταν θα έλθει η ώρα να παρουσιαστούν σε αρκετούς εξ αυτών δεν θα τους το επιτρέπει η φυσική τους κατάσταση να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις διότι θα είναι αγύμναστοι, παχύσαρκοι, κλπ. Στην πραγματικότητα δεν θα μπορούν.

Επειδή όμως είμαστε καλές και κακές συνήθειες το πιο σωστό είναι οι νέοι και οι νέες μας να αρχίσουν να γυμνάζονται από την παιδική τους ηλικία.

Συνεπώς η γυμναστική θα πρέπει να γίνει κύριο μάθημα από το δημοτικό σχολείο.

Πρώτα από όλα όμως οι γυμναστές θα πρέπει εξηγήσουν την σημασία της γυμναστικής για την καλή τους υγεία, την ευεξία τους, την καλή τους εμφάνιση αλλά και για την επιβίωσή τους τόσο σε συνθήκες πολέμων όσο και φυσικών καταστροφών λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Πρέπει να μαθαίνουν επίσης κολύμβηση και πρώτες βοήθειες.

Θα πρέπει όμως εκτός της γυμναστικής να εξηγηθεί και η σημασία της σωστής διατροφής καθώς και του επαρκούς ύπνου.

Τέλος δεδομένου ότι ζούμε περισσότερα χρόνια η γυμναστική θα τους βοηθήσει να ζήσουν αξιοπρεπώς αυτοεξυπηρετούμενοι.

Άρα υπάρχουν πολλά και σημαντικά οφέλη τόσο για τους κληρωτούς όσο και για το κράτος.

Διότι υγιείς πολίτες σημαίνει λιγότερες δαπάνες νοσηλείας.

Καλή υγεία και ευεξία όμως σημαίνει και αυξημένη παραγωγικότητα.

Ο φιλόσοφος Κωνσταντίνος Τσάτσος και πρώην πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε πει ότι για δυο πράγματα μετάνιωσε στην ζωή του.

Το ότι δεν φρόντισε το σώμα του δηλαδή δεν γυμνάστηκε και γιατί δεν έδωσε περισσότερες χαρές στους γονείς του.

Τότε μόνον θα έχουμε κληρωτούς οι οποίοι θα μπορούν να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις και να επιβιώσουν τόσο σε συνθήκες πολέμων όσο και φυσικών καταστροφών.

Τέλος θα πρέπει να φροντίσουμε και για τον ιδεολογικό εξοπλισμό των πολιτών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.