Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Μουσείου Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας

Μια σημαντική δραστηριότητα του Μουσείου Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας είναι τα ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι ξεναγήσεις μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για προγράμματα που απευθύνονται σε παιδιά ηλικιάς 4-14 χρόνων.
Ο στόχος των συγκεκριμένων προγραμμάτων είναι το μουσείο να γίνει χώρος μάθησης και παράλληλα χώρος ανακάλυψης, ψυγαγωγίας, ανάπτυξης της ευαισθησίας και της υψηλής αισθητικής.
Βέβαια, η διατήρηση και η ανάπτυξη αυτών των προγραμμάτων στηρίζεται στην καλή συνεργασία μουσείουν – σχολείου. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην, πριν από την επίσκεψη, ενημέρωση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού για το θέμα της έκθεσης, αλλά και στην ενημέρωση των μαθητών , οι οποίοι καλούνται να δημιουργήσουν ένα μικρό μουσείο της τάξης, με υλικό σχετικό με το θέμα της εκάστοτε έκθεσης.
Το θέμα των προγραμμάτων είναι συναφές με το θέμα της θεματικής έκθεσης που κάθε φορά διοργανώνει το Μουσείο και διαρκούν ένα χρόνο.


Μέχρι σήμερα έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί δύο εκπαιδευτικά προγράμματα:
α) Ταξιδεύοντας στις Βόρειες Σποράδες (2001), το οποίο είχε τη μορφή εργαστηρίου με την κατασκευή και τη διακόσμηση πτυχωτών χάρτινων φορεμάτων με μπούστο (πανωκόρμι) υφασμάτινο, κατ΄ απομίμηση των φορεμάτων νησιωτικού τύπου, που παρουσιάζονταν στην έκθεση.
β)Γνωριμία με τον πολιτισμό της Θράκης (2002) : ζωγραφίζοντας θρακιώτικους κόρφους, δημιουργώντας χάντρινα κοσμήματα, το οποίο προσαρμόζοντας το στις ηλικίες των παιδιών που δέχεται το Μουσείο, διαμορφώθηκε ως εξής:
*για τα μικρότερα παιδιά δόθηκε έμφαση στην κατασκευή δύο χαρακτηριστικών εξαρτημάτων της γυναικείας θρακιώτικης ενδυμασίας, του κόρφου του φορέματος (της τσούκνας) και των χάντρινων κοσμημάτων.
*το ενδιαφέρον των παιδιών ηλικίας 8-10 ετών εστιάστηκε στο να γνωρίσουν καλύτερα τις παραδοσιακές φορεσιές της Θράκης, γυναικείες και ανδρικές, φορώντας αντίγραφα θρακιώτικων παιδικών ενδυμασιών για κορίτσια και αγόρια, τα οποία είχαν τη δυνατότητα να τα επιλέξουν από σωρούς με μπερδεμένα εξαρτήματα και κατόπιν να τα φορέσουν με τη σειρά που πρέπει.
*για τα μεγαλύτερα παιδιά 10-14 ευών σχεδιάστηκε ένα πακέτο 25 ερωτήσεων, σχετικών με το θέμα της έκθεσης και της ξενάγησης. Πρόκειται για ερωτήσεις που προτρέπουν τα παιδιά να παρατηρήσουν, να ανακαλύψουν, να φανταστούν, να δημιουργήσουν, να ταξινομήσουν και στο τέλος να καταλήξουν, καθώς ο αρχηγός κάθε ομάδας καλείται να δώσει τις απαντήσεις στο πακέτο των ερωτήσεων που έχει η ομάδα του.
Στα εκπαιδευτικά προγράμματα μπορούν να λάβουν μέρος ομάδες παιδιών μετά από σχετική τηλεφωνική συνεννόηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.